Passa ai contenuti principali

Sketch of Jack Kerouac

"What's your road, man?--holyboy road, madman road, rainbow road, guppy road, any road. It's an anywhere road for anybody anyhow." On The Road, Jack Kerouac 1957
Per me, i ritratti vengono ispirati da tante suggestioni. I libri sono una fonte, come i film, per alimentare la fantasia. Nel mio album di schizzi allora ho voluto ritrarre in meno di 20 minuti Kerouac. Jack mi ha affascinato da quando ho letto la prima volta “On the Road” per lavorare alla mia tesi di laurea all’Università La Sapienza. Da quel momento, mi  è rimasto nel cuore, come uno spirito affine.

È stato quindi facile, ritrarlo dalla copertina del romanzo. E le sue frasi sulla filosofia della strada di Dean Moriarty riecheggiano in pochi tratti di mina HB.
Sketch of Jack Kerouac, Schizzo di Jack Kerouac by Franck.

In my view, portraits may be inspired by many suggestions. Novels are one of those, as movies, to feed imagination. In my sketchbook, I wanted to draw in less than 20 minutes Kerouac. Jack has fascinated me since the first time I read “On the Road”, to write my thesis at University La Sapienza of Rome. For then, he has stayed in my heart, just like a spiritual affinity.
So, it was simple to portrait him from the front cover of the novel. And his words, about the road’s philosophy by Dean Moriarty, are echoing in few lines drawn in HB pencil.

Commenti

Popular Posted Posts

Mandala della Gratitudine

Disegno analogico di Betty Edwards - Pace e Depressione

Disegno analogico di Betty Edwards - Collera